Schmitz Cargobull opracował aerodynamiczne nadwozie dla naczepy firanki S.CS, które zmniejsza zużycie paliwa do 5%, producent kolejny raz potwierdził swoją pozycję innowacyjnego lidera rynku. Dla firm kwestia ta staje się coraz ważniejsza, gdyż od 2021 roku obowiązuje nowa opłata za emisję CO2. Dzięki rozwiązaniu Schmitz Cargobull koszty paliwa i ślad węglowy mogą być znacznie zmniejszone, co bezpośrednio przekłada się na pieniądze. Od 1 stycznia 2021 roku została wprowadzona nowa opłata od emisji CO2, oznacza to, że firmy muszą płacić 25 euro za każdą tonę CO2 powstałego w procesie spalania oleju napędowego, benzyny, oleju opałowego i gazu ziemnego. Wysokość opłaty będzie sukcesywnie rosła do docelowej wartości 55-65 € w 2026 roku.

“Jeśli tylko połowa wszystkich przejazdów będzie odbywać się w trybie aerodynamicznym, a pozostałe w trybie objętościowym, czyli z nieobniżonym dachem, to według ostrożnych szacunków naczepa EcoFlex daje oszczędność 7700 euro na 1 milion km lub ponad 900 euro rocznie. Emisja CO2 do atmosfery zmniejsza się o 2,3 tony rocznie,“ ─ wyjaśnia Andreas Schmitz, dyrektor generalny Schmitz Cargobull AG.

Boris Billich, dyrektor sprzedaży Schmitz Cargobull, dodaje: “Projekt EcoGeneration jest korzystny zarówno dla środowiska naturalnego, jak i branży transportowej. Zakładamy, że ta koncepcja będzie również kwalifikować się do dotacji z niemieckiego programu ochrony klimatu, w ramach programu wymiany floty”.

Koncepcja ruchomej tylnej części dachu nowej naczepy Schmitz EcoGeneration nadaje jej aerodynamiczny kształt i zmniejsza opór aerodynamiczny. W razie potrzeby dach można łatwo podnieść. Ta koncepcja oferuje potencjalnie wysokie oszczędności bez dodatkowych kosztów, zwłaszcza podczas transportu ciężkich towarów, które nie mają dużej wysokości. Wszystko to bez znaczącej zmiany funkcjonalności naczepy, wydajności transportu i sposobu obsługi. Lepsze właściwości aerodynamiczne zapewniają wysoką oszczędność paliwa, odbywa się to bez konieczności stosowania drogiego i delikatnego osprzętu.