Skip to content
supertrans.pl

supertrans.pl

Najlepszy i najszybszy transport

  • Strona główna
  • Transport publiczny
  • Transport prywatny
  • Pozostałe
  • Artykuły
  • Kontakt
  • My
  • Strona główna
  • Porady
  • Renault Premium z rynku wtórnego
  • Porady

Renault Premium z rynku wtórnego

17 marca 2022

Renault Premium z rynku wtórnego

Ciągnik siodłowy Renault Premium Long Distance jest jednym z najważniejszych modeli w gamie marki, stanowiąc około 70% sprzedaży pojazdów ciężarowych Renault Trucks w Wielkiej Brytanii. Szczegółowa analiza pokazuje, że model jest gwiazdą w segmencie luźno określanym jako ciągniki flotowe, w zeszłym roku sprzedał się dwukrotnie lepiej niż Volvo FM, DAF CF85, Mercedes-Benz Axor i MAN TGS.

Renault Premium Long Distance zadebiutował w 1996 roku jako kompaktowy ciągnik siodłowy (kabina o szerokości 2,3 m) plasujący się w ofercie przed dużym ciągnikiem Renault Magnum. Na rynku pojazdów używanych najpopularniejsze są modele pochodzące z końca 2005 roku, wtedy to przeprowadzono lifting kabiny i zastąpiono silnik DC11 10,8-litrową jednostką DXi11.

DXi11 bazuje na silniku Volvo D9, ma jednak zwiększoną pojemność skokową z 9,4 do 10,8 litra, wałek rozrządu w głowicy oraz pompowtryskiwacze. Jednostka napędowa w 2005 roku spełniała normy emisji spalin Euro 3. DXi11 generuje 380 lub 440 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 1800 i 2000 Nm. W pojeździe standardowo montowano 16-biegową manualną skrzynię biegów ZF, jako opcja dostępna była automatyczna 12-biegowa przekładnia Volvo I-Shift (przez Renault nazwana Optidriver).

Zgodność z normą emisji Euro 4 stała się wymogiem dla ciężarówek zarejestrowanych od 1 października 2006 roku. W odpowiedzi producent wyposażył model Premium Long Distance w katalizator SCR, zwiększono również moc i moment obrotowy silnika. Dostępne były trzy wersje dysponujące odpowiednio 370 KM/1735 Nm, 410 KM/1900 Nm i 450 KM/2151 Nm. Rok 2009 nie przyniósł zmiany silnika, jest to ta sama jednostka co w 2006 roku, ale z emisją podrasowaną tak, aby spełniała limity normy Euro 5.

Po wejściu w życie normy Euro 5, która objęła pojazdy ciężarowe wyprodukowane od 1 października 2009, Renault Premium otrzymał pełnoprawny silnik Euro 5 DXi11. Jednostka napędowa dla tej wersji generuje odpowiednio: 380 KM/1840 Nm, 430 KM/2040 Nm oraz 460 KM/2200 Nm.

 

Continue Reading

Poprzedni: Na ratunek zmotoryzowanym
Następny: Samochód na gaz – kiedy warto założyć LPG do auta?

Powiązane wpisy

Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?
  • Porady
  • Transport prywatny

Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?

9 stycznia 2024
Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)
  • Porady

Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)

26 września 2022
Jak ekologicznie poruszać się po mieście? Czy warto wybrać hulajnogę, rower lub rolki?
  • Porady

Jak ekologicznie poruszać się po mieście? Czy warto wybrać hulajnogę, rower lub rolki?

6 sierpnia 2022
Czym jest jetlag i jak sobie z nim radzić podróżując samolotem samolot
  • Porady

Czym jest jetlag i jak sobie z nim radzić podróżując samolotem

15 lipca 2022
Czym właściwie są tanie rowery? rowery
  • Porady

Czym właściwie są tanie rowery?

3 czerwca 2022
Przyciemniane szyby – czy warto przyciemniać szyby?
  • Porady

Przyciemniane szyby – czy warto przyciemniać szyby?

2 czerwca 2022

Lista wpisów

Postaw na jakość – Wózki transportowe w sklepie Wysoki Skład
  • Pozostałe

Postaw na jakość – Wózki transportowe w sklepie Wysoki Skład

28 kwietnia 2025
Zależy Ci na zakupie wysokiej jakości wózków transportowych, które ułatwią codzienną pracę oraz na długo zachowają swoje podstawowe właściwości? Koniecznie zapoznaj się z ofertą przygotowaną przez ekspertów sklepu Wysoki Skład. Obejmuje ona...
Czytaj wpis
Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?

Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?

9 stycznia 2024
Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)

Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)

26 września 2022
Jakie są cechy charakterystyczne transportu kolejowego?

Jakie są cechy charakterystyczne transportu kolejowego?

15 września 2022
Jak ekologicznie poruszać się po mieście? Czy warto wybrać hulajnogę, rower lub rolki?

Jak ekologicznie poruszać się po mieście? Czy warto wybrać hulajnogę, rower lub rolki?

6 sierpnia 2022

Czytaj także

Postaw na jakość – Wózki transportowe w sklepie Wysoki Skład
  • Pozostałe

Postaw na jakość – Wózki transportowe w sklepie Wysoki Skład

28 kwietnia 2025
Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?
  • Porady
  • Transport prywatny

Użyczenie certyfikatu kompetencji zawodowych. Innowacyjne rozwiązanie czy ryzykowny skrót?

9 stycznia 2024
Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)
  • Porady

Porady dla osób cierpiących na aerofobie (strach przed lataniem)

26 września 2022
Jakie są cechy charakterystyczne transportu kolejowego?
  • Kolej

Jakie są cechy charakterystyczne transportu kolejowego?

15 września 2022

Archiwa

  • kwiecień 2025
  • styczeń 2024
  • wrzesień 2022
  • sierpień 2022
  • lipiec 2022
  • czerwiec 2022
  • kwiecień 2022
  • marzec 2022
  • luty 2022
  • grudzień 2021
  • listopad 2021
  • sierpień 2021
  • czerwiec 2021

Kategorie

  • Kolej
  • Motocykle
  • Porady
  • Pozostałe
  • Transport prywatny
  • Transport publiczny
  • Wypadki
Copyright © All rights reserved.